вторник, 15 января 2019 г.

Епіграф

В квітні 2019-го виповнюється 80 років з дня народження славетної доньки Павлограда Ганни Павлівни Світличної. ЇЇ віршами я й відкриваю розділ свого блога, присвячений поетам і письменникам нашого краю...


Отже, Ганна Павлівна Світлична:

"Земля поетів і земля пророків..."
Земля  поетів  і  земля  пророків,
Сопілки  калинової  земля.
В  криницю  мого  полудня  високо
Вітчизна  строгим  зором  надивля.
І  бачить:  віри  духмяніє  ватра,
І  чує:  мови  дзвонять  солов’ї.
Я  спорожніло  голосними  клятвами
Не  потривожу  думоньки  її.
Я  тільки  голос,  і  чуття,  і  пісню
Наструню  на  найвищу  її  віть.
Заклякни  той,  хто  небо  їй  помислить
В  калюжі  із  багнюкою  змісить.
В  цю  мить  нас  двоє.  Закипілим  струмом
Її  Дніпро  струмить  мені  навстріч.
Отак  би  вічно:  дума  проти  думи
І  золотаві  очі  –  проти  віч.
Світлична Г. І буде лет: Вибране. - Київ: Молодь, 1989. - С. 20.

Батьківщині
Її  iмення  не  промовлю  всує,
Душi  не  страчу  в  молитвах  пустих,
Бо  вмить  збагну  -  не  першою  збагну  я:
Суть  не  в  словах.  Суть  -  у  дiлах  твоїх.
Ну  а  дiла  -  вони  все  тi  ж  одвiку:
Растить  свiй  сад  вiд  урвища  на  крок,
І  не  доспать  ночей  своїх  без  лiку,
І  в  нiч  якусь  посивiть  вiд  думок.
Чи  прийметься?  На  схрещеннi  циклонiв,
На  вогнянiм  перетинку  епох
Чи  пустить  кopiнь  у  грунти  солонi,
Чи  зацвiте?  Мiж  приморозкiв  двох...
Це  є  любов.  Промовлю:  "Батькiвщина",
І  озовуться  в  серцi  соловї.
3  її  лиця  зiтри  гiрку  пилину,
Лиш  потiм  оспiвай  красу  її.
І  хто  обiйме,  хто  тебе  пригорне
Так,  як  її  осяяне  крило?
Хай  кусень  хлiба  був  у  неї  й  чорним  -
На  ньому  стiльки  генiїв  зросло.

Світлична Г. І буде лет: Вибране. - Київ: Молодь, 1989. - С. 7.

Комментариев нет:

Отправить комментарий